lørdag 9. juli 2011

San Diego - begynnelsen på slutten

Etter en femtimers kjøretur befinner vi oss nå i San Diego, av mange kalt USA's vakreste by. Jeg har ikke sett nok av den ennå til å være enig i det, men det som i hvertfall er helt sikkert, er at vi er nærme Mexico. Det merkes på befolkningen, restaurantene og stemningen. Herlig!

Vi bor nå på et hotell/motell nede ved havna. Stor forskjell fra Bellagio i Vegas, men jeg liker kontrastene. A bit of this and a bit of that:-). Man skulle tro at en storby som San Diego hadde store avstander, men så langt vi kan se, befinner det meste seg innen en 20 min. radius.

I dag har vi vært en snartur i Old Town, spist de deiligste tacos og snust inn den meksikanske atmosfæren. Den meksikanske grensen ligger ikke lange bilturen unna, men det er ikke lov til å ta med seg leiebilen over grensa, så da nøyde vi oss med gamlebyen i stedenfor. Ikke et dårlig alternativ.

På ettermiddagen delte vi oss, gutta og jentene. Det kan jo, i all ærlighet, bli rimelig intenst på denne typen ferie. Vi fem er overlatt til oss selv det aller meste av tiden og selv om det stort sett er fryd og gammen, var det godt for Cornelia og meg å stikke av noen timer.

San Diego Zoo er beskrevet som den fineste i landet. Cornelia hadde aldri før vært i en dyrepark, så valget var enkelt. Og parken er Superfin! Et kjempeutvalg av kjente og ukjente dyr samt USA's største botaniske samling. Parken er bygget opp rundt verdensdeler, hvorav alle er like spennende og forseggjort. Vi startet med en busstur gjennom hele parken for å få en oversikt. Denne bussen kan man hoppe av og på hele dagen og det kan være greit for små ( og store ) føtter som vandrer langt og lenger enn langt i varmen. Deretter tok vi for oss hele parken. Veldig, veldig gøy!

Det er nok å finne på i San Diego, spørmålet er bare hvor mye mer vi faktisk "orker" å se. Hodene til de små er fulle, tviler på at det kan presses noe særlig mer inn der. Magen min er ennå fullere, der bør det definitivt ikke presses mer inn. Etter et dypdykk i kofferten har jeg måttet innse at halvparten av det jeg tok med, ikke passer lenger... Min Low Carb diett jeg bestemte meg for på forhånd, har jeg på mystisk vis glemt underveis. Ikkje brrrraaa!

Nå skal jeg og bilringene karre oss til sengs. Jeg kan jo alltids drømme at jeg er en gazelle på den afrikanske savannen, som vi så i dyreparken i dag. Helt til realiteten innhenter meg i morgen.

Det er på tide å dra hjem!

Klem fra natten. Ida&co

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar