tirsdag 22. mai 2012

Sommeren har kommet og andunger fødes...

 Endelig har sommeren kommet til Trøndelag og alle hjerter gleder seg! Vi som er så sulteforet på solstråler benytter da enhver anledning til å være ute og i går inviterte jeg noen venner på besøk i anledning min sønn Mathias sin 13 årsdag. Det passet selvfølgelig perfekt at bordet i fiberbetong og teak hadde kommet samme dag:-). Rosene er gedigne og helt fantastisk nydelige. Jeg kjøpte de på MesterGrønn som får rosene fra Equador en sjelden gang. 100,- for en hel bukett og helt magiske!


Så over til noe annet som er enda mer magisk. Elin har blitt andemor til noen yndige små skapninger. De to som er avbildet er kun et par timer gamle. De har fått ligge i en rugekasse i kjelleren ti Elin og i går kom de, to dager for tidlig. Av 11 egg er det kanskje bare 4 som overlever. En hard verden, men man får glede seg over de som er så heldige som skal bli med Elin og hennes familie på Hitra i hele sommer.

 Helt perfekte små ender som skal bli store og hvite. Ingen stygg andunge her i gården, altså...:-). Katarina er helt forelsket og skulle nok gjerne ha fått med seg en hjem.

 Man skulle nesten ikke tro at de var ekte. For meg som ikke er så vant til dyr var dette så spesielt og rørende og for den lille tassen som ikke klarte fødselen sin felte jeg noen tårer i går kveld.

 Vakker andemor.

 Litt tidligere på kvelden i hagen min med Elin, Hilde, Katarina og Julia. Herlig kveld som jeg håper vi kan gjenta om ikke lenge.


Solen skinner på oss  idag også. Det må nytes. Ha en fantastisk dag! Ida:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar