søndag 25. september 2011

Siste søndag i september...og couscous med lam

Med vemod har familien min og jeg tatt turen til hytta i dag og stengt den for sesongen. Fjorden lå blikkstille, temperaturen var god (som den jo ofte er i Trøndelag...) og det lyste i orange, rødt og gult overalt. Vakkert, vakkert, men akk så trist. Hvor ble sommeren av? Jeg synes ikke det er lenge siden jeg la sokkene i skuffen og puttet bare ben ned i små sko.


Det er likevel mye å glede seg over i tiden som kommer. Kvelder foran peisen med masse stearinlys tent i huset. Lange middager med venner og familie. Jenteklubber med skravling og vin. Unger som er rød i kinnene etter å ha vært ute i kulda. Og alle de fine høstvarene som kommer til butikken. En del har allerede kommet, som tøflene på bildet over. De er det snart tomt for, men vi har etterbestilt, så fortvil ikke:-). De ligger i nettbutikken. Klikk deg inn på linken ved siden av.


Masse skinn fra Gotlandsau. Jeg elsker de skinnene. Grå og krøllete. Digg!


Og nye puter i lange baner. Det kommer litt hver dag. Det er bare å følge med!


Når vi er på messe i Paris spiser vi ALLTID på restaurant 404, en marokkansk perle bak Les Halles. Den er et must hvis man er på besøk i Paris. Der spiser vi couscous og den er himmelsk! Har aldri smakt bedre noe sted. Men i dag forsøker jeg meg på å lage den. Har akkurat fått i hus 2 villsau og kjøtt fra de står nå og koker sammen med masse grønnsaker. Det skal deretter blandes sammen med couscous. Håper det blir like godt. Det gjenstår å se...


Ha en finfin avslutning på helgen. Min blir definitivt tilbragt i sofaen under et pledd. Det skal bli godt. Selv om litt av meg helst skulle sett at det var fortsatt sommer.


Klem fra Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar