søndag 15. september 2013

Eplekake

Kjøpte med meg et helt lass med norske epler fra butikken, så nå skal det bakes! 
Høsten har de beste eplene, de norske er så friske og syrlige på smak, og passer perfekt til
 en skikkelig god eplekake.


Denne oppskriften har jeg fått fra mamma, og jeg kan garantere
 en helt nydelig kake!

Dette trenger du: 
3 egg
2 dl sukker
50 gram smeltet margarin
1 dl melk eller vann
revet skall av sitron
3 dl hvetemel
1 teskje bakepulver

Rundform 24 cm. Bland ingredienser, skjær eplene og fordel utover kaken. 
Dryss kanel og perlesukker over kaken, og stek på nederste rille.
 175 grader i 40 minutter. 

Lykke til, og ha en fortsatt fin søndag!
Klem Line på Cornelias Hus

2 kommentarer:

  1. Hei! Tror det har sneket seg en liten feil i oppskriften din!
    " 1dl melk eller sukker " ??
    Takk for en fin blogg du lager!
    Birgit

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Birgit! :) Huffameg, det skulle selvsagt vært vann! ;) Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette! :) Av og til blir jeg helt blind på min egen tekst.. Håper alle brukte 1 dl melk og ikke byttet ut melken med mer sukker. ;) Haha! Jaja må bare beklage feilen! Takk igjen, og takk for at du følger med her. :)

      Hilsen Line på Cornelias Hus

      Slett