fredag 26. april 2013

Nicolas Vahé Polenta

Tenkte å dele en deilig oppskrift med dere: Polenta, fra Nicolas Vahé
Etter at jeg begynte å jobbe på Cornelias Hus har jeg testet ut forskjellige produkter fra Nicolas Vahé, og nå er jeg blitt hekta! Bruker disse produktene hver eneste dag, enten det er olje, krydder eller syltetøy..!
 Idag kjøpte jeg med en pose med polenta og ville dele oppskriften med dere, so here goes:

Detter trenger du:
1 pakke Nicolas Vahé Tomas & Basilikum Polenta
1,2 Liter vann
Nicolas Vahé Secret Blend Salt
1dl fløte
Nicolas Vahé Olivenolje

Kok opp 1,2 liter vann, tilsatt 1tsk Nicolas Vahé Secret Bland salt. Bruk en stor gryte. Like før vannet koker tilsetter du polenta pulveret.
Rør i 4-5 minutter, eller inntil ønsket konsistens. Tilsett 1 dl fløte, og hell polentaen i en form og la polentaen avkjøle. (Her er det viktig at polentaen får bli skikkelig avkjølt, ellers vil den bli for slapp og falle sammen.. jeg var litt for rask og litt for sulten)..
Skjær passe tykke strimler/pinner (som pommes frites) og stek i panne med Nicolas Vahé olivenolje, inntil de er deilig og sprø!

Oppskriften finner du her:
http://nicolasvahe.dk/opskrifter/60-sprød-polenta











Dette må du prøve! Jeg nyter polentaen med oliven, soltørket tomat, chorizo, brie og deilig rødvin som jeg fikk fra en kunde som var superfornøyd med god service! Hurra! Deilig fredag til dere alle! 
Håper å se dere i butikken imorgen! Klem Line på Cornelias Hus

Produktene fra Nicolas Vahé finner du her:
http://www.corneliashus.no/nicolas-vahe-ekstra-virgin-olivenolje.html
http://www.corneliashus.no/catalogsearch/result/?q=nicolas+vahe
Polentaen ligger desverre ikke i nettbutikken men om det skulle friste er det bare å ringe oss: 73510600

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar