søndag 8. juli 2012

My big fat Greek holiday


I fjor skrev jeg litt reisebrev fra ferien vår i California. Da var vi på en roadtrip som tok oss fra LA og endte i San Diego. I år skal vi øyhoppe i Hellas og det er en fabelaktig form for ferie for barnefamilier. Første gang vi gjorde det var vårt minste barn 6 år og det var ikke et sekund for tidlig;.)


Denne gangen er vi tre familier, 14 stk, som drar sammen og jeg gleder meg minst like mye som ungene mine. Faren min er gresk og bor på Kreta, men vi velger bort den øya og reiser heller i Kykladene. Vi flyr fra Trondheim til Athen og hiver oss på første båten som skal ta oss til Naxos. Flere planer enn det har vi faktisk ikke. Jeg elsker friheten! Hvor vi skal vet vi ikke, alt vi vet er at vi skal nyte ferien, kose oss sammen, senke skuldrene og få sand mellom tærne.


Her er noen bilder som i hvert fall får meg til lengte. Utenfor sildrer regnet ned og det skal det gjøre en stund, har jeg hørt.





Ha en fantastisk sommerferie hvor enn den tilbringes. Jeg gir lyd fra meg om et par dager. Until then, butikken er som vanlig åpen fra 10-18 hver dag med søte jenter som tar i mot alle som kommer innom. Salget fortsetter med 60-70% avslag på alle salgsvarer og nyhetene strømmer på.

Ha en fortsatt fin søndag! Klem fra Ida

1 kommentar:

  1. Kalo taxidi!!
    Så hærlig det høres ut med gresk øyhopping! Ikke glem å prøv The Waffle House i Naxos by, de har den hærligste hjemmelagede isen. Og Ag. Ioannis-stranda er flott! Har dere muligheten burde dere også dra ut til den bittelille øya Kouffonissia like utenfor Naxos, det er min yndlingsøy. Bedre sandstrender skal du lete lenge etter (kanskje bare Mykonos som slår de). Håper på flere reisebrev fra mitt andre hjemland:-)

    Hilsen Maratonjenta!

    SvarSlett