torsdag 25. august 2011

TineK Home...og dagens deilige middagstips

Det finnes ingenting som er så herlig som å fyre i peisen, tenne masse lys og krabbe opp i sofaen som er stappfull av puter! Det er høst for meg og selv om sofaen som regel er full av smuler, putene flekkete av små barnefingre og jeg stort sett aldri klarer helt å få skikkelig fyr på peisen, høres det jo likevel fantastisk ut...ikke sant?

TineK Home er en mester på å skape stemningsfulle bilder, ideer om alt det vakre som hun kreerer hele tiden. Jeg elsker å drømme meg bort og fantaserer om at jeg en dag skal bli like flink... Det er jo lov å håpe.

Nå har jeg bestilt høstens varer fra vidunderlige TineK Home og de blir levert 29.08, altså på mandag! Og jeg gleder meg vilt! Alt blir ikke levert samtidig, men puter og annet smashing fra den kanten vil pryde kjæreste Cornelias Hus og finne vegen hjem til mange heldig eiere. Alt vil innen tirsdag bli å finne i nettbutikken også.

Jeg kan love puter i høstens nydelige farger i lin, bomull, velur og silke. Duker, servietter, glass, vesker, lamper i de samme fargene kompletterer uttrykket.

Masse deilig julepynt kommer en gang i oktober/november. Stilrent og klassisk som sammen med Walther&Co vil danne rammen for vår jul i år. Vi gleder oss:-). Bare se på putene under...

Dagens middagstips for en høstdag i august; Squash, erter og Stilton suppe - namnam

1 stor løk
3 hvitløksfedd
olivenolje
1 kg squash kuttet i 2 cm biter
250 gr erter (gjerne frosne)
500 ml grønnsakskraft (buljong)
50 gr Stilton eller annen blåskimmelost hvis du ønsker
Salt og nykvernet peper

Hakk løk og hvitløk og fres i panne til blank. Ha i squash og erter og fres sammen med løken i 2 minutter. Ha i kraften, salte og pepre og la koke i 10 minutter til squashen er mør. Ha hele blandingen i en blender og kjør den til en tynn mix. Hell tilbake i gryta og tilsett osten og la den blandes helt inn i suppen. La dette varmes opp og server med en liten dæsj rømme. Smak til med evt mer salt og pepper. Bon apetite!

Smaker godt!

Torsdagsklem fra Ragnhild, Sandra og Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar