lørdag 18. juni 2011

Cote de boeuf med potetbåter og chateaubriand saus

Jeg har litt lyst til å skryte av en butikk vi har her i Trondheim, nemlig Rafnklau nede i Ravnkloa. Hvis du er ute etter noe spesielt, er det stedet å gå. Fantastiske råvarer og perfekt service!

Denne helgen hadde de fått inn Cote de Boeuf som er spesielt bra kjøtt. Store, flotte stykker, passelig marmorert og perfekt for grilling hjemme hos meg i dag:-). Kjøttet skal saltes og pepres og grilles. Simsalabim! Trikset med grilling av kjøtt er å IKKE snu det i tide og utide. La det gjøre seg ferdig på hver side, for deretter å hvile litt.

Da jeg var i London for en stund tilbake kjøpte jeg et glass med gåsefett på Daylesford Organics. Hvis man freser potetbåter i det, får man verdens beste poteter. Jeg lover!

Til sausen trenger du 75 gr usaltet smør. 2 sjalottløk, 150 gr Champignon, 150 ml hvitvin, 300 ml kyllingkraft og estragonblader.

Der har dere min lørdagskveld! Jeg elsker lørdager! Jeg er sikkert ikke den eneste:-)

Ha en herlig helg, folkens.

Klem fra Katarina, Amanda og Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar