tirsdag 28. juni 2011

Los Angeles dag 3...

A whole day full of fun and games!
Vår siste dag i LA har utelukkende gått til fornøyelsesparken Universal Studios. Vi var tidlig ute for å unngå kø, men av en eller annen grunn var det faktisk ikke så mye folk der i dag. Da vi var i Florida for tre år siden, kunne vi stå i kø i opptil 90 minutter på hver attraksjon, mens her gled vi gjennom på hver eneste en. Utrolig behagelig!

Selve parken består av 12-13 attraksjoner som alle er basert på ulike filmer. Kun et par av disse er ikke egnet for barn under 10 år. Cornelia og jeg sto over den største berg- og dalbanen og en rundtur i Jurrasic Park som avslutter med en stupbratt sklie ned i et basseng.

Mitt absolutte høydepunkt var en On Set Tour som tok ca 30 min. Plassert i et tog ble vi tatt med rundt selve opptaksområdet med alle settene. Som en skikkelig blodfan av CSI, kilte det litt ekstra i magen da vi kjørte forbi studio 22-25 og fikk vite at akkurat da pågikk filming av den populære serien. Hvilken variant vet jeg ikke. Men, den som kunne ha fått titte inn...! Området er enormt med gedigne studioer og kulisser. Her produseres store deler av dagens tv-serier og filmer. Vi fikk også være med inn i Wisteria Lane, Frustrerte Fruer sitt set. Supermorsomt å se husene til Bree, Gabrielle, Susan og resten av gjengen!

Store deler av våre tre dager i LA har gått med til opplevelser i filmens og Hollywoods tegn, synes jeg. Men det har vært utrolig artig for alle sammen. For hvor ofte får man egentlig muligheten til å bevege seg litt bak og litt nærmere denne crazy verden? Jeg synes det er stas å ha kjørt forbi huset til Bradley Cooper, jeg...selv om det hadde vært litt mer stas om han hadde stått på verandaen og vinket. Eller kanskje ikke. For det er jo nettopp illusjonen om alt dette som gjør det litt ekstra spennende. Og illusjoner er det Hollywood er bygget opp rundt.

Etter 3 dager her er vi forskynt. Det hadde sikkert vært morsomt å se Getty museet, men det var stengt. Det er mange ting vi ikke har gjort, men nå har vi mange grunner til å komme tilbake. For det skal vi helt sikkert! Men for nå sier vi bye bye Los Angeles - og hello Santa Barbara!


See You There. Ida



























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar